CUM València

Plaça de Espanya
CINGLO DE CASTILLEJOS Y MORRON DE CAMPOS (MONTANEJOS) - BUS @ Plaça de Espanya

Pepe Roca

Eixida a les 08:00 des de P. Espanya (BUS)

Excursió en la qual pujarem dos dels millors miradors de la Vall del Millars. El Cinglo de Castillejos, es primer d’ells. La Pujada al Cinglo es curta, però exigent, a penes 1 km. 100 m però amb un fort desnivell, quasi 300 m., però des del ceu cim podem tindre unes  excel·lents panoràmiques del llit de barranc de la Maimona i sobretot l’esperó rocós denominat “Plaza de las Catedrales”, la senda de la Bojera i per damunt d’ella la muntanya Rosada, més pròxims podem veure “Los Estrechos” i el Morrón de Campos, el nostre próxim objectiu.

Hem de desfer el cami cap a la senda on hem trobat la bifurcació del Cinglo de Castillejos. En la bifurcació continuen cap a la Cueva Negra i el Colladillo. En el Colladillo, punt on conflueixen diversos senders, comença també el que du fins el cim del Morrón. Des del Colladillo comença una pujada en forta pendent, que va superant diferens graons rocosos , en alguns dels quals haurem de grimpar ajudant-se per cordes i cadenes instal·lades per facilitar la pujada. Una vegada dalt, la magnífica panoràmica davant de nosaltres compensa de l’extenuant esforç: veurem el pantà d’Arenós, les primeres estrivacions del la serra de Gudar, el Penyagolosa, la Maimona i tota la vall del riu Millars.

La part de dalt del Morrón es una planura en direcció oest, cap a los Calpes. Començem la tornada cap a Montanejos. Al mateix cim agafem una senda que no està marcada i que discorre per la part superiors dels penyasegats de la carra nord del Morrón, anomenats El Frontón. La senda va baixant a poc a poc, fins situar-se davall dels penyasegats, on trovem un camí que en direcció contraria ens durà fins a Motanejos per un encisador sender que ens farà passar per la pedrera d’on es van traure les pedres per fer la pressa del pantà.