CUM València

2019-11-09T08:15:00+01:00
Donde:
Plaça de Espanya
Travesía de Allepuz-Villaroya de los Pinares (Camí dels Pilons)-Miravete de la Sierra (BUS) @ Plaça de Espanya

Coordina: Pepe Roca

Eixida a les 08:00 des de P. Espanya (BUS)

ARA QUE FA DEU ANYS……

Dentro de este apartado, repetimos  esta ruta que se realizó (aproximadamente) hace 10 años.

La primera part de l’excursió es fa seguint un tram que es conserva entre Allepuz i Villarroya de los Pinares (Teruel) de l’antic Camí Reial entre Teruel i les poblacions de la costa mediterrània i que s’utilitzava per al comerç de la llana. Este camí es característic perquè está senyalitzat amb uns pilons, que daten del segle XVIII, que tenern en general una altura aproximada de 2,50 metres i un diàmetre de 0,65 metres. La distància entre un piló i el següent es de 30 à 50 metres.

Una vegada en Villarroya de los Pinares, el poble molt pintoresc, continuarem cap a Miravete de la Sierra seguint el PR-TE 64. L’itinerari es paral·lel al riu Guadalope, el qual s’ha de creuar en distintes ocasions, pero a la qual cosa s’han disposat diverses pasareles. L’arribada a Miravete de la Sierra és espectacular amb el seu pont medieval. El conjunt arquitectànic de Miravete, on destaca sobretot, la seua esglesia, es de gran bellesa.

Buenas sendas y bastante sombra.